evaibrahim.blogg.se

Så många år med så mycket skrivet här och där och eftersom jag inte orkar Jaga utgivare, då ska jag publicera mina skriverier här.

Till min bästa vän i detta liv

Publicerad 2015-05-17 09:59:00 i Allmänt,

 
 
Två flickor var vi på kön till klassen
Plötsligt skrattade hon över mitt skämt
Jag såg henne och det var vänskap från första ögonblick
Vi var tillsammans alltid sedan tappade jag bort henne
Hon växte till en nyckfull person Hon hängde med andra när jag inte hade mer
Men jag höll kvar taget i trådarna mellan oss
Jag inbillade mig att jag inbillade mig och ville inte se hennes fläckar
Tvillingar kallades vi trots att vi var två nyanser av choklad
Och sen kom kriget och vi skildes åt
Som vuxna återförenades vi
Vi var inte desamma ...
Jag hade blivit och gått sönder
Hon hade blivit och erövrat
Vi blev men på olika sätt Ibland i några sekunder kunde jag urskilja henne
Mellan alla de ackumulerade minnen hon samlade på när vi var åtskilda
Ibland kände jag igen hennes röst, skratt men ändå inte
Den långa resan för att hitta henne ...kunde den vara förgäves
Hon är här men inte här, hon är inte den hon var
Hon är ingen jag vill vara med men ändå vill jag vara med
Idag som vuxna skulle inte jag välja henne
Men kan banden från barndomen hålla oss kvar
Jag letar fortfarande efter några ansiktsdrag som jag kan känna igen
Trådar att hålla kvar taget om
Någonstans är hon borttappad någonstans finns hon säkert
Jag är nog stark och skrämmande, ensam men inte hon
Jag är nog fri utan band, utan plikter men inte hon
Jag är nog förändrad inte densamma och det är nog hon med
Vad kräver jag av henne
Varför kräver jag av henne
Lycklig önskar jag att hon ska förbli
Och om den lycka må hon hitta utan mig så får det bli
Små träffades vi då världen var ny och fräsch
Stora är vi nu ... men men men

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-17 10:27:07

Vänner... vänskap är det vackraste som finns i världen. ..
Men folk är olika min kära vän en del glömmer . En del vill inte komma ihåg .Men hur som helst livet går vidare. Man måste leva oavsett bra eller dåliga vänner fast tänk på, kom ihåg ,och inte gör om felet .
Det är so vackert att ha en vän för hela livet ... att älska , lita på ,och vara med hela livet ... det är inte omöjligt men svårt att hitta en bra vän och när du har en ( ta hand om vännen och inte tappa bort den ) .
Eva ... du vet att jag har vänner men jag är glad för att jag hittade dig och blev vänner från första ögonkastet. Du är fin , du är snäll, du är öppen , du har stort hjärta , jag är glad för att vara din vän ...
Jag är stolt över dig. Jag hoppas att vi lever livet tillsammans med glädjen. Önskar dig lång liv och guds välsignelser. .. jag älskar dig jättemycket

Svar: Vad skulle livet vara värd utan en vän som du Lilian … Jag förlitar mig på min skapare … Denna ger mig det goda och tar bort det andra … Då varje människa jag träffar är en erfarenhet och en välsignelse … Kan min hunger efter min skapares gåvor inte mättas … Fler har passerat min väg och ännu fler lär det bli … Endast gåvor kan jag se dem som … Många lämnar spår som blomdoften … Lyckliga jag som samlar på livets blommor … Du är en av mina finaste blommor Lilian … Tro inget annat än att du är mig nära och mycket kärt … Du väntade på mig när jag stod i flammor och fick se mig till slut som en Fenix … Du är en av mina finaste blommor Lilian … Dig släpper jag aldrig
Eva Ibrahim

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela